Wymiana wkładu w podporze półosi – Chrysler PT Cruiser

Firma TEDGUM® radzi, jak w prosty sposób można wymienić podporę na wale kardana, gdy wał jest fabrycznie nierozbieralny, np. w Chryslerze PT Cruiser. W wielu przypadkach serwis odmawia wymiany tego konkretnego podzespołu, a jedynie może zaoferować wymianę całej półosi.

00138726 - Wkład z łożyskiem do podpory półosi (Chrysler PT-Cruiser) -zdjęcie
00138726 – Wkład z łożyskiem do podpory półosi (Chrysler PT-Cruiser)

Poniżej przedstawiamy dokładny proces wymiany:

1

Przed demontażem należy oznaczyć cechy na wewnętrznym wałku, najdłuższym wałku oraz na obudowie przegubu.

2

Rozczłonowanie części półosi, na której znajduje się podpora z łożyskiem, od części półosi z przegubem. Aby tego dokonać, należy zdemontować opaskę zaciskową i zsunąć gumową osłonę przegubu.

3

Demontaż obudowy przegubu z wałka półosi na prasie w celu umożliwienia dojścia do podpory półosi. Miejscem podparcia jest dolna powierzchnia obudowy przegubu a nacisku górna powierzchnia wałka półosi.

4

Wyprasowanie podpory półosi z wałka półosi. Przed demontażem należy zdemontować pierścień zabezpieczający, znajdujący się przy łożysku podpory. Miejscem podparcia jest obudowa podpory a nacisku górna powierzchnia wałka.

5

Następnie na tokarce pozbywamy się zużytej gumy wraz z łożyskiem, aby umożliwić wprasowanie nowego wkładu TEDGUM®.

6

Wprasowanie nowego wkładu TEDGUM®. Miejscem podparcia jest obudowa podpory a nacisku górna powierzchnia wkładu. UWAGA nie naciskać na łożysko.

7

Prawidłowo wprasowany wkład. Należy zwrócić uwagę, aby górna powierzchnia wkładu po wprasowaniu była ustawiona na równo z obudową podpory.

8

Wprasowanie podpory na wałek półosi za pomocą tulei pośredniej. Miejscem nacisku jest górna powierzchnia wewnętrznego pierścienia łożyska a podparcia dolna powierzchnia wałka półosi.

9

Umiejscowienie pierścienia zabezpieczającego.

10

Wprasowanie obudowy przegubu na wałku przegubu. Odległość między górną powierzchnią podpory a prostą powierzchnią spodu obudowy przegubu powinna wynosić 110mm. Miejscem nacisku jest wewnętrzna dolna powierzchnia obudowy przegubu, a podparcia dolna powierzchnia wałka przegubu.

11

Przed złożeniem części półosi należy umieścić, wcześniej oczyszczoną uszczelkę, na obudowie przegubu oraz zalać ją olejem przekładniowym dedykowanym do tego typu zespołów.

12

Należy połączyć części przegubu, zwracając uwagę na wcześniej zaznaczone cechy. Montaż opaski zaciskowej.

13

Prawidłowo złożona półoś napędowa.

Powyższa instrukcja ma charakter poglądowy i służy do uproszczonego zobrazowania sposobu przeprowadzenia naprawy. Firma TEDGUM nie odpowiada za ewentualne błędy oraz nieodpowiednią interpretację instrukcji. Naprawa powinna być wykonana przez wykwalifikowany personel, przy użyciu odpowiednich narzędzi oraz przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa.Wszelkie prawa zastrzeżone. Instrukcje przeznaczone są dla klientów i użytkowników produktów TEDGUM, wykorzystywania, kopiowanie i rozpowszechnianie instrukcji w innym celu bez pisemnej zgody firmy TEDGUM jest zakazane.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Więcej w tej kategorii

Pragniemy, aby korzystanie z naszego serwisu było komfortowe dla wszystkich użytkowników. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w przeglądarce użytkownika plików cookies oraz przetwarzanie anonimowych danych do celów statystycznych przez TEDGUM Tadeusz Wojciechowski, z siedzibą w Rudzie Śląskiej 41-708, ul. Zabrzańska 22 i jego Zaufanych Partnerów. W naszej Polityce Prywatności znajdują się wszelkie informacje dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych. Użytkownik w każdej chwili może poprosić o udostępnienie oraz zmianę danych przechowywanych przez Administratora witryny.